Mobilabonnementer er et overset område for mange virksomheder, og i hverdagens travlhed er det noget, der ikke tages op til diskussion. Faktum er bare, at der er rigtig mange penge at spare på årsbasis, hvis du finder et mobilabonnement, der passer til din virksomhed, og hvor du ikke betaler for meget. Det kan være penge, som du eksempelvis kan ligge i markedsføring, medarbejderpleje og så videre. Men hvad skal man så kigge efter, hvis man skal finde det helt rette abonnement? Det gennemgår vi i denne artikel.

Hvad er din virksomheds behov?

Inden du begynder at se dig om og bede om tilbud hos de forskellige mobilselskaber, bør du sætte dig ned og fastlægge dine behov. Hvor mange medarbejdere er i, hvor mange telefoner skal bruges, og ville i eventuelt kunne slå bredbånd og telefoni sammen? Kan du slå de to ting sammen, så kan der ofte være mange penge at spare! Ydermere skal I tænke over, hvor meget data der skal være på. Nogle gange kan det godt betale sig at skifte de gamle mobiler ud og så få nogle nye i forbindelse med et nyt abonnement.

Undersøg markedet

Markedet for mobilabonnementer kan virke en smule uigennemskueligt, og derfor er det vigtigt, at du virkelig gør dig umage i din research. Det er altid en god idé at kigge dig omkring hos de forskellige udbyder. Der vil sandsynligvis også være nogle af dem, der kører nogle kampagner, hvor der eksempelvis er gratis oprettelse. Når du har undersøgt markedet, er det altid en god idé at bede om et konkret tilbud, der er skræddersyet til din virksomhed.

Nu skal du sammenligne de forskellige abonnementer, og det er godt at gøre ud fra følgende parametre: Pris for oprettelse, tale, sms, binding og data. Mange mobilselskaber tilbyder ekstra services som for eksempel gratis streaming tjenester. Da det er en erhvervsaftale, du er ude efter, bør det dog ikke være din første prioritet, når du skal vælge din nye udbyder.